کتاب سئو

هر چیزی که در رابطه با سئو باید بدانید

کتاب سئو

هر چیزی که در رابطه با سئو باید بدانید

کتاب سئو

شاید برای شما هم پیش آمده باشید که دوست داشته باشید در یک دوره آموزش سئو حرفه ای شرکت کنید و با استفاده از اطلاعاتی که بدست می آورید به صفحه اول گوگل برسید. در این زمینه استفاده از خدمات سئو به صورت حرفه ای هم می تواند به شما کمک کند، اما آیا می دانید که یک کارشناس سئو یا متخصص سئو دارای چه ویژگی هایی است؟ در مورد الگوریتم های گوگل چقدر اطلاعات دارد؟ به چه صورت هزینه ها را محاسبه می کند؟ اگر دوست دارید که بدانید سئو چیست، با اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

ضریب رجوع یا Bounce Rate چیست؟

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳ ب.ظ

ضریب رجوع یا Bounce Rate چیست؟

ضریب رجوع یا این که درصد خروج یا این که نرخ پریدن در معنای تعداد کاربرانی است که بعد از ورود به وب سایت شما فارغ از تماشا هیچ صفحه دیگری از آن بیرون می گردند . ضریب رجوع و برگشت Bounce Rate به میزان حضور آن ها در برگه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت وب سایت شما از حیث بازدیدکنندگان است .

انتخاب موفقیت یک سایت برای جذب بازدیدکننده به طور معمول براساس تعداد بازدیدکننده یکتا در روز معقول میشود . در پروسه ابتدایی آغاز به عمل و در چندین ماه ابتدا نسبت دادن بدین آمار قادر است تا حدی میزان رخنه شما در وب و تلاش بخش بازاریابی را مورد بررسی قرار دهد , البته پیرو عمل نگهداری کاربرانی که به وبسایت شما وارد می گردند و تبدیل آنان به مشتری آخرین اهمیت ویژه ای خواهد داشت .

بررسی ضریب رجوع و برگشت Bounce Rate وبسایت به شما نشان می‌دهد که یوزرها تا چه حد با محیط وبسایت رابطه برقرار کرده و تشویق به بازدید صفحه های بیشتر میگردند .

https://lnkd.in/epUEMMp

در عمل ضریب برگشت بعنوان یک فاکتور منفی شناخته میشود و بالا بودن آن نشانگر ضعف شما در شیوه ارائه مطالب است . مهم‌ترین فاکتور برای سنجش موفقیت یک سایت تعداد یوزرها اثبات آن است ; یعنی اشخاصی که هرچند وقت یکبار به آن راز میزنند و بروزرسانی مطالب شما را پیگیری مینمایند .

 

bounce_rate


در صورتی‌که وبسایت شما دارنده محتوایی است که عمده اشخاص صرفا یکبار به آن وارد میگردند , بررسی ضریب برگشت یا این که Bounce Rate قادر است ترازو قابل قبولی برای موفقیت شما باشد . ارتقاء تعداد بازدیدکنندگان روزمره در شرایطی که با ارتقاء ضریب برگشت هم همراه باشد در طی زمان سود مثبتی برای شما در ادامه نخواهد داشت .

ضریب رجوع ( Bounce Rate ) بسیار نشانگر عدم رضایت یوزرها از محیط وبسایت است

 

ضریب رجوع و برگشت ( Bounce Rate ) فراوان نشانگر عدم رضایت یوزرها از محیط سایت است

ارزیابی ضریب رجوع و برگشت ( Bounce Rate ) تارنما

 

با اعتنا به حجم اطلاعاتی که سیستم های آمارگیر قدرتمند در اختیار مدیران وبسایت ها می گذارند , عدم بررسی و بررسی ظریف آن‌ها میتواند موجب سردرگمی و غلط برای تصمیم های آتی گردد . برای محاسبه ضریب رجوع و برگشت وب سایت و تصمیم گیری صحیح در زمینه ی مطلوب یا این که نامطلوب بودن آن باید بازدیدکنندگان را براساس شیوه ورود به تارنما دسته بندی کرده و هرمورد را جدا محاسبه کنیم .

۱ . ارجاع دهنده های کم بها

 

سایت هایی که به گردآوری فله ای داده ها از وب پرداخته و بدون بررسی بر محتوا آن را در اختیار یوزرها قرار میدهند تحت عنوان ارجاع دهنده های نا مناسب شناخته می گردند . افرادی که از این شیوه به تارنما شما وارد می گردند خیلی پرسرعت آن را ترک می نمایند , چون عموما توقع ورود به تارنما جدیدی را نداشته اند و یا این که بدنبال مقاله دیگری بوده و به وب سایت شما پند گردیده اند . در بین تارنما های اهل ایران لینک پد میتواند مثال قابل قبولی باشد .

۲ . لینک بی واسطه به وب سایت

 

این جور لینک ها به طور معمول با یک پیام مشوق همراه می باشند مانند “ توصیه می کنیم از این تارنما تماشا کنید ” یا این که “ برای حمایت از ما از وب سایت تحت دیدن فرمائید ” کسانی که از این شیوه به وب سایت شما وارد می گردند به انگیزه مشخص و معلوم نیامده و توقع متعددی از محتوای شما نخواهد داشت . این اشخاص یه خرده شوق دارا هستند البته نباید توقع ضریب بازگشت قابل قبولی از آن‌ها داشته باشید .

۳ . Bounce Rate محل ورود از موتورهای کاوش

 

کسانی که از روش موتور کاوش و با عبارت مشخصی به وب سایت شما وارد می گردند بطور حتم بدنبال موضوع خاصی بوده و به مطالب شما علاقه مند گردیده اند . در شرایطی که ضریب رجوع برای این اشخاص در تارنما شما عدد بالایی باشد , یعنی بیشتراز ۵۰ % آن ها سوای مشاهده هیچ ورقه دیگر از وب سایت شما بیرون شوند , شما با مشکلی دارای اهمیت مواجه می‌باشید و می بایست در محیط و مطالب تارنما خویش بررسی عمیقی داشته باشید . اعتنا به دو نکته پایین مضاعف اصلی خواهد بود :

ضریب برگشت یا این که Bounce Rate چیست؟

Bounce یعنی “ پریدن ” یا این که “ جُست ” , اگر‌چه مضمون‌ “ گزاف گویی ” نیز می‌دهد و از طرفی Rate هم معنای “ نرخ ” یا این که “ میزان ” است .

 

بدین ترتیب در پاسخ سوال Bounce Rate چه است می‌توان به راحتی خاطرنشان کرد معنای لغوی آن نرخ پریدن است و تعریف آن به صورت کلی چنین است :

به درصدی از کاربرانی اشاره دارد که تنها یک ورقه از تارنما را تماشا می نمایند و بعد از آن از آن وبسایت به هر دلیلی بیرون میگردند و هر چه درصد آن کمتر باشد اصولا بهتر است و به میزان حضور هنگامی بازدید کننده در تارنما بستگی ندارد .

 

نرخ پریدن یکی فاکتورهای حساس در سئو وب سایت و همچنین تجربه کاربری است .

Bounce rate در گوگل آنالیتیکس ( Google Analytics )

 

Bounce Rate چه است را به صورت کلی در نخستین مقاله تعریف کردیم ولی تعریف Bounce rate از دید Google Analytics یه خرده گوناگون و دقیق‌تر است , از حیث گوگل اگر کاربری فقط یک Interaction صورت دهد , بانس ریت ( Bounce Rate ) برای آن استفاده کننده ساخت میگردد .

 

Interaction معنی تعامل را دارد و اکنون این که چه چیزی مشتمل بر Interaction می شود را به طریق خلاصه اشاره خواهیم کرد :

 

  • Pageviews
  • Event
  • Transaction

 

اگر سه عنصر بالا فقط یکی از آن‌ها بوسیله استفاده کننده صورت دهد در گوگل آنالیتیکس هم یک Bounce rate ساخت میشود . اساسا هر کاربری با دیدن یک برگه دستکم یک Pageviews داراست .

 

اما اینجا شرطی دارااست که Event ها از چه نوعی باشد و شیوه محاسبه Bounce rate را مقداری پیچیده‌تر مینماید که در پست‌های آینده به آن بیشتر اشاره خوا هیم کرد .

Bounce rate در سایت الکسا ( Alexa )

مفهوم Bounce rate از نظر الکسا فرقی با معنایی که در پاراگراف اول کردیم ندارد . از نظر الکسا نیز در شرایطی‌که کاربری پس از ورود به یک وبسایت تنها یک برگه را تماشا نماید و سپس بیرون شود یک بانس ریت ( Bounce rate ) صورت می دهد .

البته سوال دارای اهمیت اینجا است که وب سایت الکسا ( Alexa . com ) چطور متوجه این اخلاق استفاده کننده ( خروج استفاده کننده از کاغذ ) می‌شود؟

طبق گفته الکسا به کمک چندین پارتنرها و همچنین تولبار الکسا و روش‌های دیگر که به آن اشاره نکرده بانس ریت را محاسبه می‌نماید .

 

از نگاه بنده میزان Bounce rate که الکسا نشان می‌دهد به شدت تخمینی بوده و با درصد خطای بالا است , به‌این عامل که ترافیک از طرف موبایل هر روز بیشتر می شود و سایت Alexa قابلیت و امکان تشخیص این ترافیک عظیم را ندارد .

معنی Bounce در پست الکرونیکی مارکتینگ

حتما شما از ابزارهای ایمیل مارکتینگ همانند میلرلایت ( mailerlite ) , میل چیمپ ( mailchimp ) و … به کار گیری می‌کنید و بازدید کردید که یک‌سری گونه Bounce را در این خدمات به ما نشان می دهند که تعریف آن‌ها با Bounce rate که در ابتدا داشتیم متعدد است .

 

Bounce در نشانی اینترنتی مارکتینگ به معنای این است که چه تعداد از ایمیل‌های ارسالی شما به دلیل مشکلات فنی سرور دریافتی , نامعتبربودن ایمیل مقصد به حالت موقت یا این که همیشگی و … به مخاطب مدنظر نرسیده است .

 

Hard Bounce : به تعداد ایمیل‌هایی اشاره می‌نماید که دارنده مشکلات همیشگی بوده و ایمیل به مقصد نخواهد رسید . به عنوان مثال ممکن است مخاطب نشانی ایمیلی وارد نماید که به هیچ وجه نیست و یا این که دامنه آن خدمت دهنده ایمیل دیگر خدماتی ارائه نمی‌دهد .

Soft Bounce : به تعداد ایمیل‌هایی اشاره می نماید که دارنده مشکلات موقت بوده و نشانی اینترنتی به مقصد فعلا نرسیده , برای مثال ممکن است سرور نشانی اینترنتی گیرنده به صورت موقت از عمل افتاده باشد و یا این که حجم اینباکس ایمیل مقصد لبریز شده باشد .

 

به حیث فردی مخلوق باید نرخ پریدن این ۲ میزان بالا را پایین ۲ درصد نگه داشت .

معنی نرخ بانس در بازاریابی و فروش

 

اصطلاح نرخ پریدن یا این که نرخ بانس سالیان قبلی از ترویج اینترنت و وب و تکنولوژی دیجیتال به کارگیری می‌شده است .

 

خویش واژه‌ی Bounce به معنای برخورد با بازدارنده و رجوع و برگشت سرعت بالا است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۶
پریناز فراهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی