کتاب سئو

هر چیزی که در رابطه با سئو باید بدانید

کتاب سئو

هر چیزی که در رابطه با سئو باید بدانید

کتاب سئو

شاید برای شما هم پیش آمده باشید که دوست داشته باشید در یک دوره آموزش سئو حرفه ای شرکت کنید و با استفاده از اطلاعاتی که بدست می آورید به صفحه اول گوگل برسید. در این زمینه استفاده از خدمات سئو به صورت حرفه ای هم می تواند به شما کمک کند، اما آیا می دانید که یک کارشناس سئو یا متخصص سئو دارای چه ویژگی هایی است؟ در مورد الگوریتم های گوگل چقدر اطلاعات دارد؟ به چه صورت هزینه ها را محاسبه می کند؟ اگر دوست دارید که بدانید سئو چیست، با اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

یادگرفتن فایل htaccess و متداول‌ترین دستورات آن

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲ ب.ظ

یادگرفتن htaccess در کتاب سئو

 htaccess یک فولدر کوچک اما قوی متنی است که بواسطه آن می‌توان پیکربندی‌های دایرکتوری‌ها را در سرورهایی که وب سرور آن‌ها آپاچی است دستخوش تغییر و تحول قرار داد . در واقع . htaccess یک واسط دربین شما و وب سرور آپاچی است . لازم به ذکر است که این فایل اسم ندارد و فقط پسوند دارد , در حقیقت یک فایل بدون نام است که پسوند آن htaccess میباشد .

 

با دوراندیشی از فرامین . htaccess می‌توانید کاربران سایتتان را به صفحه های مناسب هدایت فرمائید , هکرها را آچمز نمائید و ترفندهایی برای ارتقاء کارآیی سایتتان پیاده‌سازی کنید .

https://ismaeilsahab.ir/htaccess/

با بازنویسی فولدر . htaccess میتوانید تغییراتی در عملکرد وب‌سایتتان ساخت نمائید . در شرایط معمولی و در صورت نبود این پوشه , نیاز به دسترسی‌هایی بیش تر از آن‌چه سرویس‌های هاستینگ عموما در اختیار کاربران هاست اشتراکی قرار می دهند دارید .

htaccess

 

در این فراگیری خوا هیم یادگرفت که چه طور افسار . htaccess را به منظور انجام فرآیندهای معمول در دست بگیریم . بعضا از ویژگی‌های جادویی این فولدر بشرح پایین میباشد :

 

۱ . سوق‌دهی و بازنویسی آدرس صفحه ها ( URL ) : اطمینان پیدا فرمایید که کاربران دقیقا به همان آدرس مورد نظر شما جهت دهی می‌شوند .

۲ . امنیت : دسترسی به فایل‌ها یا دایرکتوری‌های مختص را محدود نمایید و یا دسترسی‌های تحمیلی به سایتتان را کلا مسدود فرمائید .

۳ . بهینه‌سازی وب‌سایت : ترفندهایی برای بهبود کارآیی سایتتان به کار بگیرید .

 

خب . کناره کافی است , خوب تر است به اصل مقاله بپردازیم .

قراردادن پوشه . htaccess در هاست

 

در هاست سی پنل , یک پوشه . htaccess عموما در بالاترین دایرکتوری قابل دسترسی وب‌سایت قرار می‌گیرد تا بتواند تمامی بخش‌های وب‌سایت از جمله دایرکتوری لایه‌های پایین‌تر ( ساب‌دایرکتوری‌ها ) را کنترل کند .

با این وجود , در صورتی که بخواهید امرها در محدوده خاص‌تری اجرا شوند میتوانید . htaccess را در ساب‌دایرکتوری‌ها هم قرار دهید .

اگر چه می توانید تعدادی پوشه . htaccess در هاست‌تان داشته باشید , اما عموما اوامر در فایلی پیاده‌سازی میگردند که در بالاترین دایرکتوری وب‌سایت - که معمولا دایرکتوری public _ html است - قرار می‌گیرد .

بازنویسی فایل . htaccess در سی‌پنل

 

برای ویرایش فولدر . htaccess در سی‌پنل‌ بصورت تحت اقدام کنید .

۱ . وارد سی‌پنل شوید .

۲ . در بخش Files از سی‌پنل , بر روی آیکن File Manager کلیک نمایید .

۳ . در پنجره‌ای که بصورت pop - up باز میشود , مورد Home Directory را تعیین کرده و حتما تیک مربوط به مورد ( Show Hidden Files ( dotfiles را فعال کنید . چنانچه این پنجره pop - up برای شما نمایش داده نشد , پس از ورود به File Manager از بالای کاغذ سمت راست میتوانید بر روی مورد Settings کلیک فرمائید و مورد نمایش فایل‌های مخفی را فعال کنید .

۴ . فولدر . htaccess را پیدا کرده و پس از راست کلیک بر روی آن مورد Edit را بزنید .

۵ . شرایط فعلی شما وارد ویرایش‌گر . htaccess شده‌اید و میتوانید تغییرات مورد نیازتان را اعمال کنید .

https://ismaeilsahab.ir/page-rank/

فراموش نکنید که حتما قبلی از اعمال تغییرات از فولدر . htaccess بکاپ بگیرید .

در حالتی که که که از این فایل بکاپ داشته باشید , در صورت بروز اختلال سریعا میتوانید بکاپ را جایگزین کنید و نقص‌ رفع می شود , البته در صورتیکه بکاپ نداشتید و با اعمال تغییرات در‌این فایل سایتتان با اختلال مواجه شد نگران نباشید , نفس عمیقی بکشید و فایل . htaccess را به . htaccess . old تغییر تحول نام دهید تا تغییرات اعمالی لغو شوند .

وجود نقطه در ابتدای نام این فولدر به چه معناست؟

 

در سیستم‌هایی بر اساس لینوکس/یونیکس وجود نقطه در ابتدای نام فایل‌ها و دایرکتوری‌ها به معنای پنهان بود آن پوشه یا دایرکتوری از نگاه عموم است , بدین ترتیب برای ویرایش این فولدر اطمینان داشته باشید که حتما مورد نمایش فایل‌های نهفته را در سیستم خود فعال کرده اید .

به کار گیری از . htaccess برای جهت دهی و ویرایش URLها

 

 

گاها نیاز است که کاربران به صفحه‌ای غیر از صفحه‌ای که روی مرورگرشان باز کرده‌اند هدایت شوند . ممکن است صفحه مذکور دیگر نیست و یا حتی ممکن است بخواهید کاربران را از آدرس فارغ از www به آدرسی با www سوق‌دهی کنید .

به عنوان مثال در شرایطی‌که کاربری آدرس webramz . com را در مرورگر خود تایپ کرد به ورقه www . webramz . com سوق‌دهی شود . اینجاست که دستورات هدایت و ویرایش . htaccess به کار میاید .

در حیث داشته باشید که همه دستورها ویرایش و سوق دهی آدرس , یکبار نیاز به دستورالعمل RewriteEngine on دارند . به این ترتیب کافیست این دستورالعمل برای اعمال تغییرات صرفا یکبار نوشته شود و نیاز نیست گذشته از هر فرمان قرار بگیرد .

سوق دهی به آدرس با www یا بدون www توسط Htaccess در صورت بار گذاری با هر دو آدرس محتویات به عنوان تکراری و کپی شناخته شده و در بهینه سازی وب سایت تاثیر منفی ساخت میشود .

برای هدایت تمامی ورودی‌های وب‌سایت به آدرس با www از کد ذیل می‌توان استفاده کرد . ( به جای example . com می‌بایست نام دامنه خودتان را قرار دهید .

برای هدایت به فرم سوای www نیز از کد تحت می‌توان بهره برد .

ساماندهی به HTTPS

 

در حالتی که بر روی هاست و دامنه شما سرویس SSL فعال شده است , با استفاده از کد پایین میتوانید ترافیک ورودی را از http به https جهت دهی نمائید .

ارتقا امنیت با استعمال از htaccess

 

با استفاده از htaccess می‌توان دسترسی به دایرکتوری‌ها یا فایل‌ها را ممنوع و یا محدود به پسورد کرد . همچنین می‌توان به منظور دوری از مصرف ترافیک از افرادی که لینک دانلود از وبسایت شمارا در سایت خودشان قرار می دهند ممانعت به کار آورد .

مراقبت با پسورد از فایل‌ها

 

به منظور نگهداری از فایلی که در یک دایرکتوری برای همه قابل دسترس می‌باشد , ابتدا نیاز است که یک فایل . htpasswd ساخت نمائید . این فایل شامل یک نام کاربری و پسورد کد شده است که تنها در شرایطی که که فرد یوزرنیم و پسورد تعریف شده شما‌را وارد کند می تواند به فولدر دسترسی داشته باشد .

یک شیوه آسوده برای ساخت یوزرنیم و پسورد کد شده برای این فایل استفاده از سرویس آنلاین 4WebHelp است . هنگامی که پوشه . httpasswd را ساخت نمایید با استعمال از فایل . htaccess می‌توانید آن را بکار بگیرید و نگهداری را انجام دهید . روند بی نقص به شرح زیر است :

 

۱ . با استفاده از این ابزار یک نام کاربری

 

بسازید . خروجی ای که به شما می‌دهد چنین فرمتی خواهد داشت . User _ Name : 14fcYjcLcsbMU . آن‌گاه این خط را به در قالب فایل text ذخیره کنید .

۲ . وارد سی پنل شوید و روی مورد File Manager کلیک نمائید .

۳ . مسیر کلیدی را کلیک و بررسی فرمائید که گزینه Show Hidden Files فعال باشد . این جا مسیری است که در آن فایل . htpasswd را باید آپلود فرمائید . این فولدر به صورت مخفی است و از خارج از سیستم قابل دسترسی نخواهد بود .

https://ismaeilsahab.ir/ctr/

۴ . اکنون شما در مسیر کلیدی قرار دارید . روی قسمت File+ کلیک کنید . سپس نام پوشه را به صورت . htpasswd وارد کرده و آن را بسازید .

۵ . حالا اعتنا کنید که آدرس مسیری که در آن قرار دارید چه چیزی است . این آدرس غالبا به صورت /home/username . نمایش داده می شود . همچنین میتوانید به زیر ورقه بروید و فایلی که ساخته‌اید را پیدا کنید . روی آن کلیک راست کرده و دکمه Edit را بزنید .

۶ . صفحه ادیتور باز خواهد شد . خطی را که در گام نخستین ساخته بودید را در اینجا paste کرده و ذخیره نمائید . حالا آماده میباشید تا تنظیمات مربووط به htaccess را انجام دهید .

۷ . کدهای ذیل را پیشین دستورالعملی که در ابتدای مقاله توضیح داده شد به فایل . htaccess بیشتر کنید . /home/username را با مسیر حقیقی مربوط به هاست خود جایگزین نمائید . Mypage . html را هم با اسم فایلی که مایلید با پسورد مراقبت شود جایگزین نمایید . قسمت Login Required را هم می‌توانید به هر پیغامی که مایلید تغییر دهید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۳۰
پریناز فراهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی